Λαμπρούκος .comment-link {margin-left:.6em;}
Ας μετρήσουμε το μπόι μας!
Παρασκευή, Μαρτίου 31, 2006
Φαντάζομαι ότι δεν υπάρχει blogger που να μην γνωρίζει τον αγώνα που έχουν ξεκινήσει οι Πάνος, Ημίαιμος, και οι συν αυτώ εν Χριστώ αδελφοί Avanti, Vj, για την αποτροπή επέκτασης του αεροδρομίου ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ Θεσσαλονίκης στον Θερμαϊκό κόλπο.
Με αφορμή αυτή λοιπόν την προσπάθεια ευαισθητοποίησης, διερωτώμαι: "Μπορούμε να είμαστε κάτι παραπάνω από εικονική συντροφιά; Μπορούμε να γίνουμε δύναμη παρέμβασης";
Με τις μικρές μου δυνάμεις, και μέσα από αυτό το ιστολόγιο, καλώ όλους τους αναγνώστες και φίλους, να ενημερωθούν για το ζήτημα από το εξαίρετο post του Πάνου Ζέρβα με τίτλο "Εννέα ερωτήσεις και απαντήσεις για το αεροδρόμιο και τον Θερμαϊκό".
Επιπλέον καλώ όσους ιστολόγους το επιθυμούν να συμμετάσχουν στην εκστρατεία ευαισθητοποίησης και ενημέρωσης τοποθετώντας στη στήλη των συνδεσμων τους την ακόλουθη κατηγορία με το μικρό συνοδευτικό κειμενάκι
"Αεροδρόμιο Θεσσαλονίκης
Αεροδρόμιο στο Θερμαϊκό; Ευχαριστώ, δε θα πάρω!
Ένωσε τη φωνή σου με τη δική μας. Ενημερώσου εδώ Θεσσαλονίκη."
Ίσως κάποια πράγματα να είναι ακόμα στο χέρι μας!

Λαμπρούκος @ 7:42 π.μ. |


31 Comments:


  • At 9:07 π.μ., Blogger morgana

    λοιπον, θα μπω, θα διαβασω και μετα θα δρασω.....

    πειτε απλα ποιον να πλακωσω και που....  
  • At 9:35 π.μ., Blogger Βασιλική

    αδελφουλα?... ελα πιο κοντα να σε πω ποιον να πλακωσεις!
    κε λαμπρουκο?....
    ζουζουνοκαλημερουδιαααα!
    ;PP  
  • At 10:23 π.μ., Blogger Πάνος

    Αυτό το ποστ σε δικαιώνει ως υποψήφιο νομάρχη! (Και τον alombar42 ως ...υπερνομάρχη Αθηνών - Πειραιώς!)

    (γμτ, πρόσεξες οτι ο τίτλος του αθηναίου συναδέλφου σου έχει μεγαλύτερο χαϊλίκι;)  
  • At 10:59 π.μ., Blogger Dormammu

    Κ. Νομάρχα:
    Αντιπαρέρχομαι ότι χθές δεν σχολιάσατε το "τουριστικό" μου σχόλιο και μπαίνω αμέσως στο Ψητό. Γνωρίζω ότι η τεχνική επέκτασης αεροδιαδρόμων στην θάλασσα, έχει εφαρμοσθεί στην Ιαπωνία εδώ και χρόνια χωρίς προβλήματα. Θα ήταν ουσιαστικά η καλύτερη λύση και στην περίπτωση των Αθηνών, αλλά δυστυχώς κάποιοι έξυπνοι αποφάσισαν να κλείσουν το Ελληνικό τελείως και να στείλουν το αεροδρόμιο σε μία αγροτική περιοχή αλλάζοντας άρδην τις χρήσεις γης σε όλα τα Μεσόγεια. Αν το αεροδρόμιο Θεσσαλονίκης φύγει απο εκεί που βρίσκεται- όντως σε λάθος σημείο αναφορικά με λιμάνι και οδικούς άξονες- πρέπει να γίνει σοβαρή μελέτη που θα λάβει υπ' όψη εκατοντάδες παράγοντες (αναφέρω για παράδειγμα το κόστος των απαλλοτριώσεων) και επιπτώσεις. Συνήθως πάντως, αφού έχεις κάπου επιβαρύνει το περιβάλλον με μια κατασκευή όπως το αεροδρόμιο, δεν πάς να κάνεις το ίδιο και κάπου αλλού. Με τα παραπάνω θέλω να πω ότι η λύση της επέκτασης του αεροδιαδρόμου στην θάλασσα, αν γίνει όπως πρέπει, ίσως δημιουργήσει λιγότερα προβλήματα απ' ό,τι οι άλλες που έχουν προταθεί... Κάθε ανθρώπινη παρέμβαση πάνω στην φύση, την επιβαρύνει κατά ένα βαθμό πάντως. Απλά, διαφωνώ με την λογική "Να μη γίνει εδώ το αεροδρόμιο/χωματερή/ξενώνας ΟΚΑΝΑ γιατί έχουμε παιδιά και να πάει αλλού, δεν ξέρω που.."

    Συγνώμη αν σας κούρασα....  
  • At 11:15 π.μ., Blogger alombar42

    Dormammu, η δική μου οπτική γωνία λέει οτι τα ψάρια δεν έχουν φωνή να διαμαρτυρηθούν για την επέκταση!  
  • At 11:24 π.μ., Blogger Λαμπρούκος

    Vasilo: Τσιουτσιουκαλημέρες τρελλόγρια...

    Πάνος: Σιγά τα ωά (έχω να πω). Αλήθεια έμαθα ότι η Φώφη έχει πρόβλημα με το Σγουρό, μήπως να κατεβάσουμε τον Alombar στη θέση του?

    Ντολμά-μου: Θα επανέλθω διτότι ως γνωστό δεν αφήνω "ορφανά σχόλια" αγαπημένε μου φίλε.

    Προχωρώ όμως στο θέμα μας και σου λέω τα εξής: Δε νομίζω ότι το θέμα της επέκτασης του αεροδιαδρόμου ετέθη με τη λογική των δημοτών του Ευόσμου "πάρτε από την πόρτα μας τους άθλιους τρελλούς να μη μας μαγαρίσουν τα σπίτια".

    Είνα σαφές ότι το όποιο master plan για την κατασκευή ενός αεροδρομίου (ή την επέκταση του) οφείλει να προβλέπει τα μεγέθη και τα φορτία της κίνησης σε βάθος χρόνου τουλάχιστον μιας 25ετίας (χρόνος ικανοποιητικός για την απόσβεση).

    Στην περίπτωση του ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ επιχειρείται μια εμβαλωματική λύση του τύπου "καντο σήμερα και αύριο έχει ο Θεός", αρκετά χαρακτηριστική για τη φυλή μας νομίζω. Ως εκ τούτου, και με δεδομένη την απόφαση επέκτασης του αεροδιαδρόμου στη Θάλασσα, μπορείς να μου πεις τι θα γίνει σε 10-15 χρόνια όταν πλέον θα είναι δεδομένο ότι ο αερολιμένας δε θα αρκεί να καλύψει τις ανάγκες της, σαφώς πιο διογκωμένης Μητροπολιτικής Θεσσαλονίκης; Μια επέκταση ακόμα ίσως; Και ύστερα; Ακόμα μία; Μα θα φτάσουμε στα Χανιά αγαπητέ μου!

    Επιπλέον αν υπήρχε η άποψη ότι η υφιστάμενη πρόβλεψη (για την επέκταση στη θάλασσα) σεβόταν την χλωροπανίδα του κόλπου και την αισθητική μας, θα μιλούσαμε για τσιμεντοποίηση του κόλπου;

    Υπάρχουν περιπτώσεις που αεροδρόμια (εσχάτως ανακαινισθέντα) εγκαταλείφθηκαν όταν διαπιστώθηκε ότι η επέκταση τους θα ήταν αδιέξοδη. Σχετικά σε παραπέμπω στην υπόθεση του Αερολιμένα Ηρακλείου, και την κατασκευή νέου σύγχρονου αεροδρομίου στο Καστέλλι.

    Αυτά, και μη ξεχάσεις το Link στη σελίδα σου! Τσάμπα γραφω τόση ώρα;  
  • At 11:27 π.μ., Blogger Λαμπρούκος

    Morgana: Φιλενάδα δε σε είδα. Εσύ πάλι ώρες, ώρες μου θυμίζεις εκείνη την κοκκινομάλα την τσαμπουκαλού από το "παρά πέντε"

    Αλόμπαρ42: Χαιρετίζω τον υποψήφιο Νομάρχη Αθηνών!  
  • At 11:46 π.μ., Blogger Βασιλική

    λαμπρουκο?... εγω τρελλογρια?...
    αυτο παλι πως, ξαναματαρωταω πως σου ηρθε?....
    ;P

    -και οσο για το αεροδρομιο ηδη το κανονισα και μεταφερθει αλλου!...
    υπαρχουν και πειστηρια! αμ, πως?-  
  • At 12:06 μ.μ., Blogger Ge.orgie

    eeee kane mas kai su mia megali analusi ekei ..ante! Ti mas stelneis se allous na diavazoume?  
  • At 12:14 μ.μ., Blogger Ημίαιμος-Imiaimos

    Λαμπρούκε, έμαθα ότι την ...επόμενη Παρασκευή θα παραιτηθεί ο Ψωμιάδης και θα ταχθεί σημαιοφόρος στον αγώνα για την εκλογή σου!
    Να 'σαι καλά, αλλά η ιστορική αλήθεια είναι ότι ο Πάνος το ξεκίνησε, και μάλιστα επώνυμα, κι εμείς σιγοντάρουμε.
    Όσο για τον φίλο Dormammu, νομίζω ότι αν γνωρίζει τις ιαπωνικές τεχνικές επέκτασης στη θάλασσα και διαβάσει τη συγκεκριμένη "ελληνική" τεχνική επέκτασης, θα γίνει ο σημαιοφόρος του δικού μας αγώνα...  
  • At 12:26 μ.μ., Blogger ellinida

    Ο θερμαικός ανήκει στα ψάρια του . Και στα ... σλουρπ ... μύδια του !!! Το ωραιότερο πράγμα στην Θεσσαλονίκη , αστέρι μου μετά από σένα είναι τα μύδια ! Μμμ πεθύμησα .
    Μετά χαράς να συνεισφέρω ... αλλά δεν θ'αλλάξει τίποτα . Εδώ Ελλάς ... και 10 εκατομμύρια υπογραφές να μαζευτούν ... τίποτα δεν θ'αλλάξει . Σίγουρα τα έχουν ήδη κάνει τάτσι-μήτσι-κότσι και θα έχουν δοθεί και οι υποτραπέζιες χειραψίες ...
    Γιαυτό σε πάω πιθίκι μου . Επειδή είσαι και οικολόγος . Αλήθεια , το σκέφτηκες να βγεις με καμμιά χλαμύδα τύπου Δημοσθένης Βεργής ?
    Ξέρεις τι ψήφους θα μαζεύαμε ?
    Μόνο τους τηλεθεατές του Τηλεφώς να βάλεις ...  
  • At 12:32 μ.μ., Blogger vatraxokoritso

    Αν ζούσαμε στην Ιαπωνία και εγώ πιστεύω ότι θα ήταν η τέλεια λύση αυτή της προέκτασης μέσα στην θάλασσα
    Αλλά ζούμε στο ελλαδιστάν και θα κάνουν καγκουριές..
    Από την άλλη είναι εντελώς λάθος η θέση και αυτό είναι γνωστό εδώ και χρόνια ,πριν μια βδομάδα που πήγαινα Αθήνα όλες οι πρωινές πτήσεις ακυρώθηκαν λόγω ομίχλης και πάλι.
    Τι είχαμε τι χάσαμε..

    (νομάρχα είδα ότι διάβασες πρωί-πρωί και ενημερώθηκες για την λασπομαχία,αλλά έχε χάρη που δεν γαμώ ατάλαντες γκόμενες που εξαντλούν και το τελευταίο απόθεμα εξυπνακίστικης τακτικής μέσα από το stalking,κακώς μπήκα στο τρυπάκι ν’απαντήσω,λάθος να τα βάζω με άμαχο πληθυσμό,mea culpa)

    Τα σέβη μου
    (αφυδατωμένη κατεψυγμένη ψείρα)  
  • At 1:44 μ.μ., Blogger morgana

    ταπ! ταπ! ταπ!

    οταν τ απφασισετε, με ξαμολατε....  
  • At 1:49 μ.μ., Blogger Βασιλική

    sister φυγαμε!!!
    αλλα που παμε?????
    ;)))  
  • At 2:07 μ.μ., Blogger Λαμπρούκος

    Vasilo: Εσύ μας λες τα παραμύθια της γιαγιάς, εμένα ρωτάς;

    Giorgie: Εσύ μου φαίνεται από την ώρα που γλύτωσες την εργασία, βαριέσαι να διαβάσεις και εφημερίδα...

    Ημίαιμος: Στο έγραψα και την άλλη φορά που διάβασα σχετικό άρθρο σου, ότι με θλίβει το γεγονός πως ζούμε ακρωτηριασμένοι στις πολυθρόνες μας, έρμαια των αποφάσεων άλλων για εμάς. Πολλές φορές δεν έχει σημασία πόσο οφέλιμος είναι ο αγώνας σου, όσο το να αγωνίζεσαι. Θαυμάζω αυτό που ξεκινήσατε εσύ κι ο Πάνος!

    Ελληνίς: Αστέρι μου έλλα να φάμε μύδια σαγανάκι, να πιούμε τσίπουρα και να χορέψουμε μέχρι το πρωί!!

    Βατραχομούρα: Φατσώνα μου, σε όποιον αρέσουμε, για τους άλλους δε θα μπορέσουμε...

    Τα είπα και στο Μαύρο Γάτο χθές, όταν σου τη σπάει κάτι, βγάζεις φλας, ρίχνεις τρίτη, και πατάς τέρμα το γκάζι...

    Μοργκάνα-Βασίλω: Μωρή τρελλέγκες, εσείς έχετε ξεφύγει τελείως λέμε. ΑΛΛΑ ΤΕΛΕΙΩΣ!!!  
  • At 2:13 μ.μ., Blogger Darthiir the Abban

    Έχει ψωμί...
    Δεν έχω χρόνο τώρα...
    θα ενημερωθώ και θα λάβω επιστημονικά τεκμηριωμένη θέση :p

    [ΥΓ: Φυσικά ανάλογα με το πόσα menhir θα παραγγείλετε, μπορεί ν' αλλάξει η θέση μου :ppp]  
  • At 2:18 μ.μ., Blogger Πάνος

    Νομάρχη μου, η ερώτηση "...στα πρότυπα της Ιαπωνίας" είναι εντελώς παραπλανητική! ΔΕΝ ΥΦΙΣΤΑΤΑΙ τέτοια πιθανότητα, ούτε με σφαίρες! Το "νέο" αεροδρόμιο έχει προγραμματιστεί να γίνει με βάση την απόλυτη νεο-ελληνική αξία του "άρπα-κόλα", σε όλους τους τομείς: τι τους μπλέκουμε τους δύστυχους Ιάπωνες;

    Αυτοί θα έρχονται με τσάρτερ για να θαυμάζουν τη @#$%@κία μας - αυτή μπορεί πράγματι να γίνει διεθνές αξιοθέατο!  
  • At 4:09 μ.μ., Blogger Rodia

    Επειδή απέχω από τα πράγματα τον τελευταίο καιρό, διερωτώμαι ΠΟΙΑ ΕΙΝΑΙ Η ΘΕΣΗ ΤΟΥ ΤΕΕ...  
  • At 4:10 μ.μ., Blogger Rodia

    ΤΕΕ=Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδας
    (Σύμβουλος του κράτους σε τεχνικά ζητήματα)  
  • At 4:16 μ.μ., Blogger Πάνος

    Ροδιά, μια μικρή βόλτα στα σχόλια του τελευταίου ποστ των "μτΚ" και θα τα βρεις όλα, χαρτί και καλαμάρι! (σε λινκς, οφκόρς!)  
  • At 4:17 μ.μ., Blogger Βασιλική

    κυριε?... κυριε?....
    εβαλα και στο μπλογκι μ' το λινκ για το ειρπορτ αλλλα και ψηφισα το β' στο βοττινγκ....
    τιιιιι κερδιζω??????.....
    ;)))  
  • At 4:40 μ.μ., Blogger Dormammu

    Βεβαίως και έχετε δίκιο… Έχει γίνει κανένα έργο στην Ελλάδα όπως πρέπει, για να υποθέσουμε πως και το αεροδρόμιο της Θεσσαλονίκης δεν θα καταλήξει σαν μια ευκαιρία να φαγωθούν μερικά δις από τους γνωστούς- αγνώστους …?
    Ενδεικτικά αναφέρω κάτι για την γέφυρα Ρίου- Αντιρρίου, που ο πολύς κόσμος δεν γνωρίζει: Το σχέδιο που προκρίθηκε για την κατασκευή της, δεν προέβλεψε το μέγιστο ύψος μεγάλων σκαφών (κρουαζιερόπλοιων- φορτηγών κλπ) μαζί με τις κεραίες και τα ιστία τους (γύρω στα 70 μέτρα, αν υπολογισθεί και ο κυματισμός της περιοχής), με αποτέλεσμα να είναι πλέον αδύνατον να εισέλθουν στον Κορινθιακό, αφού ούτε από την απαρχαιωμένη διώρυγα της Κορίνθου χωράνε λόγω εκτοπίσματος…. Απλά το έργο έπρεπε να γίνει οπωσδήποτε -και γρήγορα- κι έτσι προκρίθηκε η υπάρχουσα λύση, με ύψος μόλις 50-55 μέτρα από την θάλασσα. Να μην μιλήσω για την ευκαιρία που χάθηκε να υπάρξει και πρόβλεψη σιδηροδρομικής γραμμής με 3 μέτρα πλάτος επιπλέον….
    Τεχνικά άρτια έργα για μας τους χαμουτζήδες μπορώ να θεωρήσω το μετρό ( θα διαβάσατε όμως φαντάζομαι το κόστος ανά χιλιόμετρο- από τα ακριβότερα παγκοσμίως!!!) και την Αττική Οδό, η οποία ήδη παρουσιάζει σημάδια κορεσμού και είναι απαραίτητη η επέκτασή της…

    Τέλος, πολύ ευχαρίστως να προσθέσω το link για το αεροδρόμιο στο ταπεινό μου μπλόγκιον, αν μπορεί κάποιος να μου εξηγήσει πώς να το κάνω, γιατί παραδέχομαι ότι στο συγκεκριμένο θέμα είμαι κουμπούρας…..! Φανταστείτε ότι δεν έχω καταφέρει ακόμα να φτιάξω λίστα με τους συνιστολόγους που «πάω» :-((((((  
  • At 5:44 μ.μ., Blogger alombar42

    Απάντηση στο αν θα γίνει κάτι:

    Κάτι θα γίνει.

    Γιατί αν δε γίνει κάτι, χτυπάμε το Salonica και όταν οι τουρίστες σκέφτονται, το κράτος κάνει κολοτούμπες.


    Νομάρχης ε; Δεν είν' κακό, δεν είν' κακό...

    --

    Θα ήθελα πάντως να υπογραμμίσω τη σημασία αυτού του άρθρου δεδομένου οτι η αδιάκοπη προσήλωσή σας στην πρακτική τεκμηρίωσης και ενημέρωσης συμβάλλει με τρόπο αποφασιστικό στον να σηματοδοτήσει τις καλύτερες δυνατές συνθήκες για την αντιμετώπιση των μεγάλων απαιτήσεων της σύγχρονης Θεσσαλονίκης.

    Δωρεάν πολιτική ανάλυση :)  
  • At 6:00 μ.μ., Blogger Λαμπρούκος

    abban: Ναι αλλά μην αργείς γιατί θα μας πεσει ο ουρανός στο κεφάλι (ή κανένα μενίρ).

    Πάνος: Έχεις δίκιο, διορθώθηκε στα μπροστά, θα διορθωθεί και στα πίσω!

    Ροδιά: Αχαχαχα να σαι καλά βρε Ροδίτσα, με έκανες και γέλασα. Θα πάρω τον Αλαβάνο τηλέφωνο και θα σου πω (αν και πιστεύω ότι δε θα έχει ακύσει τίποτα για το ζήτημα)

    Βασιλική: Εσύ καλά ψήφισες το Β, εγώ ο μαλάκας που ψήφισα καταλάθος το Α τι να πω!!!

    Ντολμά-μου: Το ήξερα ότι είσαι δικό μας παιδί!!! Και ναι έχει απόλυτο δίκιο για τη Γέφυρα!
    Λεπτομέριες για το Λινκ θα σου δώσει ο αλόμπαρος.

    Αλόμπαρ: Κύριε Νομάρχα Αθηνών,
    Εύχομαι η συεργασία μας να είναι αγαστή, ήτοι σημαίνει να πίνουμε τα ουζάκια μας, να μιλάμε για γκκόμενες κλπ.

    Μετά τιμής
    Ο εκ Θεσσαλονίκης ορμώμενος συνάδελφος σας...  
  • At 7:03 μ.μ., Blogger Loucretia

    Λαμπρουκο baby, ακουσα για μετρημα κι ηρθα, αλλα φευ, αλλο "μπόι" μετρατε ;-)
    Παντως εγω ειμαι μαζι σας Νομαρχα μου, σε ο,τι μπειτε επικεφαλης!!  
  • At 9:08 μ.μ., Blogger raffinata

    σιγά μην έλειπα, η νομ-αρχίδα ;)
    Τό έβαλα λινκ ν' αναβοσβήνει στο μπλογκ μου! ΜΠΡΑΒΟ παιδιά, ό,τι θέλετε να συμπαρασταθούμε κι εμείς οι χαμουτζήδες ;)))  
  • At 10:14 μ.μ., Blogger i-adespoti

    Ρε παιδιά ,και με το συμπάθειο, την ιστορία του αεροδρομίου την ξέρω ξοφαλτσα, απο δημοσιευματα. Ούτε μελέτες εχω δεί ούτε προγράμματα κλπ. Βλέποντας όμως την όλη αντάρα, αναρωτιέμαι εαν υπάρχουν τα λεφτά για το έργο; εαν εχουν δεσμευθεί δηλαδή, εαν είναι εντεταγμένο σε κάποιο πρόγραμμα; ποιός θα βάλει το χρήμα (η Νομαρχία σας; ας γελάσω), σε τι φάση είναι το εργο, εχει δημοπρατηθεί...; Γιατί νομίζω οτι ο εμφύλιος θα εχει άδοξο (δοξαστικό δηλαδή) τέλος, διότι ουκ αν λάβεις παρα του μη έχοντος.
    Στο Νότο, εχουμε ζήσει δεκάδες εικοσαετείς εμφυλίους για εργα που φυσικά δεν εγιναν ποτέ και μόνο οι αφελείς πίστεψαν οτι θα γινόντουσαν. Κι'εκεί που σχεδιάζαμε λιμάνια, τώρα λέμε please δώστε κανα δίφραγκο να μπαλώσουμε λίγο αυτά που εχουμε...  
  • At 11:37 μ.μ., Blogger Xνούδι

    θα περάσω από τον Ημίαιμο να ενημερωθώ. Στο γκάλοπ που κάνεις, μπορώ να απαντήσω 2 και 3 μαζί; ε;
    2 και 3 μαζί.

    Σε φιλώ γλυκό μου πιθήκι  
  • At 3:11 π.μ., Blogger Darthiir the Abban

    Αγαπητέ κ. Νομάρχα,

    Κατ' αρχάς διάβασα όλα τα Links που έχετε, καθώς και αυτά που υπάρχουν στις παραπομπές (δλδ. βάθος 2). Το έκανα για έναν και μόνο λόγο: Δεν μου αρέσει η καταστροφή του περιβάλλοντος. Νομίζω ότι το έχω κάνει σαφές΄και ότι σε λίγο καιρο.. θα σηκωθεί η γή και θα μας πλακώσει και.. ούτε menhir στον κόρφο μας...

    Το γεγονός που με προβληματίζει είναι ότι σχεδόν όλα αν όχι όλα τα κείμενα, είναι κείμενα ενός blogger και για ένα τόσο σημαντικό θέμα, θα περίμενα τουλάχιστον και μια δυό εξωτερικές παραπομπές. Ύστερα απο μια συνοπτική, αναζήτηση, παρατήρησα ότι οι μόνες σελίδες αντίθεσης στο θέμα είναι αυτές από τα "μυστικά του κόλπου". Το γεγονός αυτό είναι λογικό να δημιουργεί μια κάποια δυσπιστεία. Επίσης, καλό θα ήταν ο Μηχανικός Περιβάλλοντος να μιλήσει επώνυμα και με αποδείξεις, ώστε να υπάρξει ο αντίλογος που όλοι θα θέλαμε για ένα τέτοιο θέμα.

    Και έρχομαι στο θέμα αυτό καθ'εαυτό:

    Παρακάμπτω όλους τους λόγους οδικών αξόνων. Για τον απλό λόγο ότι η εξ' ολοκλήρου μεταφορά του αεροδρομίου πιθανόν κοστίζει περισσότερο από τα μεταφορικά μέσω περιφερειακού για τα επόμενα 25 χρόνια και σε συνδιασμό με την "υποβάθμιση" μιας άλλης περιοχής, προφανώς και κρίνεται άσκοπη.

    Η δημιουργία επίσης ενός αεροδρομίου πολύ κοντά στην "βιομηχανική" ζώνη δεν είναι ενδεδειγμένη, διότι θα μπορούσαν να δημιουργήθούν προβλήματα, λόγω υψηλής επικινδυνότητας της περιοχής. Επίσης σίγουρα δεν είναι δόκιμη η μεταφορά ανθρώπων/τουριστών/εμπορευμάτων μέσω μιας τέτοιας ζώνης.

    Προφανώς η μεταφορά, αν γίνει θα γίνει τουλάχιστον 10χλμ μετά την έξοδο της θεσσαλονίκης, προς Αθήνα εν μέσω χωραφιών και κοντά στον ποταμό. Θα συμβούλευα, όπως ακριβώς ζητάτε περιβαλλοντική μελέτη για τον θερμαϊκό, να ζητήσετε και γι' αυτή την περιοχή. Μάλιστα, για την περιοχή αυτή θα ήταν πιό δόκιμο να ζητήσετε πολυκριτιριακή αναλυτική μελέτη διότι θα αλλάξει η χρήση της περιοχής οπότε, ακόμα και αν δεν υπάρχουν περιβαλλοντικές επιπτώσεις (κοινωνικές είναι πιθανές). Ας σημειωθεί ότι η μεταφορά του αεροδρομίου της Αθήνας έγινε αντίθετα σε όλους τους ανωτέρω παράγοντες και σίγουρα σε λάθος σημείο. Ας μην επαναληφθεί το λάθος. Σε κάθε περίπτωση, καλό θα ήταν να μην προτρέπετε προς αυτή την λύση πριν πάρετε στα χέρια σας μελέτες που θα αφορούν στην περιοχή μεταξύ Θεσσαλονίκης-Αξιού.

    Όσο αφορά τώρα στην επέκταση του αεροδρομίου μέσα στην Θάλασσα. Ο Θερμαϊκός είναι ένας κλειστός και ιδιόμορφος κόλπος. Η ανανέωση των υδάτων του γίνεται με πάρα πολύ αργούς ρυθμούς. Για το σκοπό αυτό θα σκεφτόμουν πάρα πολύ πριν πειράξω τις ροϊκές γραμμές του κόλπου.

    Σε βάθος 50-80 χρόνων είναι σίγουρο ότι θα έχουμε δημιουργία κάποιον "προσχώσεων" και "διαπλάτυνση" των παραλιών από την πλευρά του ρεύματος. Όσο για την διάβρωση, δεν είμαι σίγουρος ότι αντιλαμβάνομαι τον μηχανισμό με τον οποίο θα συμβεί.

    Επίσης, το σίγουρο είναι ότι θα αλλάξει η θερμοκρασία και η σύσταση του νερού σε μια έκταση γύρω από το διάδρομο, μεταβάλλοντας τις συνθήκες ευτροφισμού αλλά και τα είδη που ζουν στην περιοχή αυτή.

    Αυτά θα μπορούσαν να αποφευγθούν βέβαια με σωστό προσανατολισμό της επέκτασης. Δεν έχει σημασία πώς θα γίνει και αν θα τηρηθούν τα ίδια πρωτόκολα με την Ιαπωνία. Σημασία έχει ο προσανατολισμός. Μην ξεχνάμε ότι μιλάμε για μια σχεδόν κλειστή θάλασσα!

    Θα ήθελα λοιπόν να γνωρίζω και ποιά θα είναι τα ακριβή σχέδια επέκτασης. Μια αεροφωτογραφία και μια εκτίμηση του πού και πως θα γίνει η επέκταση θα ήταν πολύ χρήσιμη και θα αύξανε τα επιχειρήματά σας, μιας και πιστεύω ότι είναι δύσκολο να προσανατολίσεις σωστά τον διάδρομο, αν και δεν είναι αδύνατο.

    Μετά απ' όλα αυτά λοιπόν, και με δεδομένη την ευαισθησία του υδάτινου κόσμου, την ιδιομορφία της συγκεκριμένης περιοχής και την άποψη που διατυπώνω συνήθως για "όσο το δυνατόν λιγότερες επεμβάσεις στην φύση όπου μπορούμε", θα προτιμούσα να δώ μια επέκταση του υπάρχοντως αεροδρομίου στην ξηρά, με έστω μικρή επιχωμάτωση της θάλασσας, αλλά χωρίς το στήσιμο ενός τεράστιου "λιμενοβραχίονα" οι επιπτώσεις του οποίου είναι ούτως ή άλλως πολύ δύσκολο, έως και αδύνατο να εκτιμηθούν.

    Με τιμή,
    Darthiir the Abban  
  • At 12:43 π.μ., Blogger Πάνος

    Φίλε Darthiir, οι ενστάσεις σου είναι απολύτως λογικές. Ωστόσο, δεν είναι "ένας μπλόγκερ" που διατυπώνει την ερασιτεχνική άποψή του (εγώ είμαι οδοντίατρος και ούτε καν ερασιτέχνης περιβαλοντολόγος), αλλά το ...ΤΕΕ! (Τμήμα Κεντρικής Μακεδονίας). Λεπτομέρειες θα βρεις εύκολα στα "μτΚ". Θα βρεις εκεί και αρκετά για το μηχανισμό της διάβρωσης και κάποια στοιχεία για τα ρεύματα - αρκεί να έχεις λίγο χρόνο και υπομονή.

    *

    Υπάρχει και δεύτερο μπλόγκ που έχει ασχοληθεί, με πολλά πόστ: ο Ημίαιμος.

    *

    Νομίζω πως θα συμφωνήσεις πως αν και ερασιτέχνες, προσεγγίζουμε το θέμα με σοβαρότητα. Και περιμένω (εγώ τουλάχιστον) να μπουν στο παιχνίδι οι ειδικοί, για να μπορέσω να ασχοληθώ με την ησυχία μου με αυτά που με ενδιαφέρουν!  
  • At 7:38 π.μ., Blogger Λαμπρούκος

    Loucre: Μπόι καλή μου, και όσες δεν είστε στο γνωστό 1,90 90-60-90 κρυφτείτε!!!

    Ραφινάτα: Μη μου το κάνεις και τσίρκουλο

    Αδέσποτη: Εν πολλοίς έχεις δίκιο... Όμως δεν είναι μόνο αυτό στην προκειμένη περίπτωση. Ειναι το κατα πόσο θα συνεχίσουμε να είμαστε παθητικοί θεατές στις αποφάσεις των πολιτικών μας ταγών!

    Χνούδι: Εντάξει καλή μου, για σένα τα πάντα!

    Άμπαν: Εγώ νομίζω ότι ήδη αυτό το ποστ επιτέλεσε το σκοπό του. Σε δραστηριοποίησηε, ενημερώθηκες, έχεις αποψη... Δεν έχει σημασία αν είναι η ίδια με του αρθρογράφου. Είμαστε ήδη σε καλό δρόμο, κι αν κρίνω από αυτά που γράφεις, είμαι σίγουρος ότι μπορείς να βοηθήσεις και σημαντικά.

    Πάνος: Πάνο, αυτό σου το σχόλιο ήταν το πιο σημαντικό από όλα. Έχω δύο σφραγισματάκια...  

Links to this post:

Δημιουργία Συνδέσμου

Number of online users in last 3 minutes