Λαμπρούκος .comment-link {margin-left:.6em;}
Η μαϊμού του Ινδικού ωκεανού
Παρασκευή, Μαΐου 19, 2006

Μπάσσες στεριές, ήλιος πυρρός και φοινικιές,
ένα πουλί που ακροβατεί στα παταράτσα.
Γνέφουνε δυο στιγματισμένα μάυρα μπράτσα,
που αρρώστιες τά 'χουνε τσακίσει τροπικιές.

Παντιέρα κίτρινη - σινιάλο του νερού.
φούντο τις δυο και πρίμα βρέξε το πινέλο.
Τα δυο φανάρια της νυκτός. Κι ο Pisanello
ξεθωριασμένος απ' το κύμα του καιρού.


Τέτοια στιχάκια σκάρωνα εγώ ο διάσημος ιστολόγος- ποιητής- συγγραφέας -sex symbol- σίγουρος νομάρχης Λαμπρούκος, καθώς μόνος στη γέφυρα του Marabella έκανα τη βραδυνή βάρδια. Έπρεπε να είχα μπαρκάρει πιο νωρίς, είπα στην εαυτό μου και ο ασύρματος μου απάντησε με ένα παράσιτο, θαρρείς επιβεβαιώνοντας τη σκέψη μου. Η θάλασσα απελευθερώνει το πνεύμα σου. Σε γαληνεύει ακόμα κι όταν είναι άγρια και θέλει να σε καταπιεί.

Αλλά πάλι σιγά μην είχα μπαρκάρει ποτέ αν δεν ήταν αυτός ο λοστρόμος ο Αχμέτ από το Μπαγκλαντές. Μέχρι την άκρη της γής θα σ' ακολουθήσω, του είπα, κι αυτός ο μαλάκας σάλπαρε με φορτηγό υπερατλαντικών μεταφορών. Ας είναι, τουλάχιστον εδώ είμαστε μαζί, κάτω απ' τον ίδιο ουρανό, μας τρώει η ίδια αλμύρα, και τα βράδυα- όταν δεν έχουμε βάρδια- μοιραζόμαστε μια κουκέτα 3Χ3. Εμείς ο Θεός και κανένας διερχόμενος ναύτης που μας επισκέπτεται για καμιά ξεπέτα όταν κάνουμε πολύ καιρό να πιάσουμε λιμάνι.

Τελειώνω την πρώτη μου ποιητική συλλογή του είπα προχτέ, κι εκείνος, χαμένος ακόμα στο βρώμικο καπνό που έπινε όλη νύχτα με σήκωσε στον αέρα με τα δυό του χέρια. Ανέμιζαν τα τούλια της εσάρπας μου στο φώς της πανσελήνου κι αυτός γελούσε δυνατά καθώς με γύρναγε προφέροντας αλλόκοτες κουβέντες.

Μου 'λεγε πως καπνίζουνε στο Αλγέρι το χασίς
και στο Αντεν πως, χορεύοντας, πίνουν την άσπρη σκόνη
κι έπειτα πως φωνάζουνε και πως μονολογούν
όταν η ζάλη μ' όνειρα περίεργα τους κυκλώνει.

Μου 'λέγ' ακόμα ότ' είδ' αυτός, μια νύχτα που 'χε πιει,
πως πάνω σ' άτι εκάλπαζε, στην πλάτη της θαλάσσης,
και πίσωθέ του ετρέχανε γοργόνες με φτερά.
- Σαν πάμε στο Άντεν, μου 'λεγε, και συ θα δοκιμάσεις.

Εγώ γλυκά του χάριζα και λάμες ξουραφιών
και του 'λεγα πως το χασίς τον άνθρωπο σκοτώνει,
και τότε αυτός συνήθιζε, γελώντας τρανταχτά,
με το 'να χέρι του ψηλά πολύ να με σηκώνει.

Γύρισε ο καιρός. Θα ναι και πάλι δύσκολη η νύχτα. Πίσσα το σκοτάδι, φέγγουνε μόνο τα μάτια μου και το τσιγάρο στα χείλη. Κοιτώ μπροστά με το βλέμμα μου άδειο. Μόνη μου συντροφιά αυτή η μαϊμού απ το προηγούμενο λιμάνι. Τι παράξενο ζώο γαμώτο. Δε κάνει χωριό, κι όμως πάλι είναι ανθρώπινο και τρυφερό ώρες-ώρες. Πάντα δίπλα μου στη βάρδια, ακοίμητος φρουρός μου, μόνο το πρωί αποτραβιέται ανάμεσα στα σκοινιά του καταστρώματος, όταν όλα έχουν κοπάσει, για ν' αποκοιμηθεί.

Κάποτε, σ’ ένα μακρινό λιμάνι του Ινδικού,
δίνοντας μια πολύχρωμη μεταξωτή γραβάτα
σ’ έναν αράπη, μια μικρήν αγόρασα μαϊμού
με μάτια γκρίζα, σκοτεινά και πονηριά γεμάτα.

Ένα τσιμπούκι δάγκωνε στο στόμα της χοντρό
και το ‘βγαζε όταν ήθελε μονάχα να φυσήσει
έναν καπνό πολύ βαρύ, που, ως μου ‘πε ο πουλητής,
ήταν οπίου, που από μικρή την είχε συνηθίσει.

Τις πρώτες μέρες μοναχή στης πλώρης μια γωνιά,
ξερνούσε και με κοίταζε βουβή και λυπημένη,
μα σαν επέρασε καιρός, ερχόταν μοναχή
κι ώρες πολλές στον ώμο μου ξεχνιόταν καθισμένη.

Όταν στη γέφυρα έκανα τη βάρδια της νυχτός
κι η νύστα βασανιστικά τα μάτια μου ετρυπούσε,
στον ώμο μου κρυώνοντας στεκόταν σκυθρωπή
και σοβαρά μαζί μ’ εμέ τον μπούσουλα εκοιτούσε.


Κοίτα-κοίτα της λέω πειραχτικά για να την εφοβήσω, κοίτα την πλώρη πως χάνεται στα μανιασμένα κύμματα, θα βυθιστούμε δίχως άλλο. Μα σημασία αυτή, μόνο τον καπνό της φυσάει νηφάλια, και καρτεράει το πρωί να πάει να ξαποστάσει.

Η ξύλινη που όλοι αγαπήσαμε Γοργόνα,
καθώς βουτά παίρνει παράξενες ανάσες.
Προτού κολλήσουμε για πάντα στις Σαργάσσες,
μας πρόδωσε μ'ένα πνιγμένο του Νορόνα.

Πουλιά στα ξάρτια καραντί στεργιανή ζάλη
χελιδονόψαρα πνιγμένου δαχτυλίδι.
Του ναυτικού το δυσκολότερο ταξίδι
το κυβερνάν του Μαγελάνου οι παπαγάλοι.

Η καραβίσια σκύλα οσμίζεται ρεστία
και το κορμί σου το νερό που θα καλάρει.
Τη νύχτα οι ναύτες κυνηγάνε το φεγγάρι
και την ημέρα ταξιδεύουνε στ’ αστεία.

*Για τον ιχνηλάτη που του αρέσει ο Καββαδίας...

Λαμπρούκος @ 7:43 π.μ. |


27 Comments:


  • At 11:16 π.μ., Blogger Λύσιππος

    O "Kάβα Δίας" μάλλον έχει καλό κρασάκι.  
  • At 12:08 μ.μ., Blogger Кроткая

    Πολύ καλό σε βρίσκω σήμερα Λαμπρούκο. Είπες να βάλεις και λίγη κουλτούρα στο προφίλ σου για να τσιμπήσεις ψηφοφόρους κι από το Συνασπισμό;
    Σα δε ντρέπομαι να σκυλεύω έτσι τον Καββαδία (κια να ειρωνεύομαι το Συνασπισμό...)  
  • At 12:09 μ.μ., Blogger Кроткая

    υ.γ. Η εκτέλεση της Μοργκάνα με τη Μαρίζα Κωχ είναι σκάλες ανώτερη. Δεν την έχεις;  
  • At 12:12 μ.μ., Blogger Xνούδι

    Καλημέρα καλέ μου.
    Ας μην λέμε και πολλά πολλά σήμερα.  
  • At 12:13 μ.μ., Blogger Ecumene

    Γιατί τόσα μαημούνια τριγυρνανε στην θαλασσα,στα καραβια και την ποιηση;;...

    Δε φοβουνται τη ναυτια;;...

    Δεν μπορει..κατι προσφερουν στους
    ναυτικους,δεν μπορει...

    Ψυχαγωγια,Συντροφια,Πυξίδα;;...
    (με το αλανθαστο ζωικο τους ενστικτο..)

    Κατι παραπανω θα ξερεις...
     
  • At 1:03 μ.μ., Blogger maika

    ..σήμερα σε αγάπησα πιο πολύ εγώ και όλο μου το σόϊ (ναυτικοί οι περισσότεροι...) εδώ θα ξημεροβραδιαστώ ν΄ακούω.. και να με βρέχει η θάλασσα... (η θάλασσα είπα όχι η μάνικα..)
    σ΄ευχαριστώωωωωωωωωωωωωωωω  
  • At 1:06 μ.μ., Blogger Αθήναιος

    Όποιος μπορεί να γράψει σατιρικά κείμενα-που είναι τα πιο δύσκολα- μπορεί να γράψει τα πάντα!

    Μου άρεσε το πρώτο δειλό βήμα. Άντε να σε δούμε κ "αλλιώς"!.
    Εγώ δεν θα εκπλαγώ καθόλου αν αποδειχτεί ότι γράφεις εξίσου καλά κ άλλα είδη κειμένων!  
  • At 1:42 μ.μ., Blogger An-Lu

    σούπερ! Σου ανταποδίδω με αφρίζουσες κυματωσιές στην άκρη των βοτσάλων  
  • At 1:59 μ.μ., Blogger Θεριό Ανήμερο

    Χμμ... Πρώτα νομάρχης... Μετά ναυτικός... Μπα, δεν θα ανησυχήσω. Θα περιμένω το κρούσμα Μέγας Ναπολεων.  
  • At 3:58 μ.μ., Blogger Dormammu

    Λαμπρούκο άσε τις ποιητικές ανησυχίες και πες μας για την Εβροβύζιον.

    Η Λα- Μαρίνα όλα τα σβήνει!!!  
  • At 4:05 μ.μ., Blogger Unknown

    Τελικά είσαι πολυσχιδής προσωπικότητα :ppp

    (πες της morganas ότι αυτό που παίζει σήμερα είναι το Φατα Μοργκανα γιατί δεν το ξέρει...)  
  • At 4:09 μ.μ., Anonymous Ανώνυμος

    proti mou episkepsi, den to metaniosa.
    Filikous xeretismous
    E.  
  • At 4:50 μ.μ., Anonymous Ανώνυμος

    Ανηψιε το πλοιο λυνει και θα μεινεις...πρόξενος.
    Αϊντε, κουλτούρα να φυγουμε!  
  • At 4:57 μ.μ., Blogger Rodia

    Και μένα μου αρέσει ο Καββαδίας!
    (είναι και κοντοπατριώτης μου, ε)

    Αθήναιε πολυταξιδεμένε, πώς και διέλαθεν της προσοχής σας το παρόν κείμενον..?

    :-)  
  • At 6:42 μ.μ., Blogger Βασιλική Παπαδημητρίου

    να 'σαι καλα....
    ανθρωπινος... ηταν κατι που ηθελα να το δω... και το ειδα... και σ' ευχαριστω...
    να 'σαι καλα...  
  • At 7:01 μ.μ., Blogger Ecumene

    Λαμπρουκο δεν ξερω τι σου κανανε

    οι Αθηναιες αλλα φαινεσαι

    κουρασμενος....

    Τωρα που κλεινει και ο Δημου το blog

    Σε βλεπω και σενα να την κανεις

    για μπανακια....

    Δεν πιστευω οι μαημουδες
    να φοβουνται τον "βιολογημενο"
    Θερμαικο..

    Ολοκληρο Ινδικο καταπιες!.....  
  • At 7:08 μ.μ., Anonymous Ανώνυμος

    Συντροφισα Ροδιά κι εγω κοντοχωριανος ειμαι
    (ρε μπας και...)  
  • At 8:40 μ.μ., Blogger Ecumene

    Rodia said...
    Και μένα μου αρέσει ο Καββαδίας!
    είναι και κοντοπατριώτης μου, ε)

    Ο Νίκος Καββαδίας γεννήθηκε το 1910 σε μιά μικρή πόλη της Μαντζουρίας! κοντά στο Χαρμπίν!

    Εμ,ετσι εξηγουνται τα αεροπλανικα σου

    Ροδια^^!..οι Μαντζουραίοι
    ειναι απ τους καλους ακροβατες,ξερεις..

    Μαντζουράνα μου....

    smouch!..  
  • At 9:00 μ.μ., Blogger alombar42

    Ψηφίζω θείο (ένας είναι ο θείος): κουλτούρα να φύγουμε :)  
  • At 10:01 μ.μ., Blogger ellinida

    Βλέπω μας έπιασε το ποιητικό και τους δυό μας σήμερα .
    Ομορφος κι'έτσι . Το ήξερα ότι η αθέατη πλευρά της Σελήνης κρύβει βουνά από χρυσάφι .
    :)))  
  • At 10:31 μ.μ., Blogger mindstripper

    (τό 'ξερα γω...)

    ;-)  
  • At 2:20 π.μ., Blogger NinaC

    τς τς τς τς....

    Ποιητής εκ του προχείρου, έχω τη μορφή του χοίρου...

    (και δεν εννοώ τον Καββαδία...)  
  • At 2:21 π.μ., Blogger NinaC

    έχων
    έχων
    έχωΝΝΝΝΝΝΝΝΝΝ  
  • At 9:51 π.μ., Blogger Νicola Beerman

    Περυσι τον χειμωνα που τραγουδησαν στο Μεγαρο 'Καβαδια'(Μικρουτσικος,Κουτρας,θηβαιος)δεν καταφερα να παω γιατι αργησα να προμηθευτω εισητηρια καθως δεν με ακολουθουσαν τρια καρταλια που κανω παρεα.Βεβαιως αντιληφθηκα οτι εκανα μαλακια που δεν πηγα μονος μου...Μετα απο τρεις μηνες παμε διακοπες στην Κεφαλονια με τα ιδια καρταλια(προκειται για τη συζυγο και ενα φιλικο ζευγαρι)και κατα την αφιξη βλεπω αφισα που ελεγε οτι θα πραγματοποιουνταν η ιδια συναυλια αφιερωμα στον καβαδια το βραδυ εκεινο,καμια πενηνταρια χιλιομετρα μακρια απ'το Αργοστολι.Προσπαθω να ψησω τα καρταλια,δεν τα καταφερνω και φυσικα δεν παω γιατι ειχαμε μονο ενα αυτοκινητο.Το ξεπερναω κι υτο και επιστρεφουμε Αθηνα.Μετα απο ενα μηνα ακουω οτι θα ξαναγινει η συναυλια στο θεατρο του Βυρωνα.Περιττο να σου πω οτι ενδιαμεσα εψαχνα να βρω αν θα γινει πουθενα αλλου κοντα στην Αθηνα(θηβα,Κορινθο,Λαμια...)για να παω.Λογω της ιδιαιτερης φυσης της δουλειας μου δεν προμηθευτηκα απο πριν τα εισητηρια γι αυτο και τη μερα της συναυλια ςξεκιναω απο νωρις να παω στο θεατρο για να τα παρω επι τοπου.Παιρνω τη συζυγο και αφηνουμε το σκυλο σπιτι(αν κι ηθελε πολυ κι αυτος να'ρθει γιατι του αρεσει πολυ ο Καβαδιας...)Μας δερνει ομως μια γκαντεμια που παρ'ολο που ξεκινησαμε 4 ωρες πριν καταφερνουμε και φθανουμε μολις μιση ωρα πριν την εναρξη(δεν περασαν λεοφωρεια,σταματησε το μετρο ,δεν σταματαγε ταξι να μας παρει κτλ.Παεμε στα εκδοτηρια και περιμενουμε σε μια σχετικα μεγαλη ουρα.Και μαντεψε τι συνεβη;Τα εισιτηρια τελειωσαν εξι-εφτα ατομα μπροστα απο εμας!!Γινομαι ρακος και δεν ξερω που να ξεσπασω.Ευτυχως που ηταν μαζι η συζυγος και με βοηθησε καθως ξεσπασα πανω της...Παιρνουμε το δρομο της επιστροφης που σημειωτεων ηταν και μεγαλος(καπου δυο ωρες).Καπου στο δρομο ακουω σε καποιο ραδιοφωνο οτι θα πραγματοποιηθει κι αλλη συναυλια του Μικρουτσικου (μη προγραμματισμενη)γιατι υπηρξε μεγαλον ενδιαφερον και μειναν πολλοι χωρις εισιτηριο.Δεν μπορεις να φανταστεις τη χαρα που πηρα.Πηρα αμεσως τηλεφωνο στο ραδιοφωνικο σταθμο να το επιβεβαιωσω γιατι νομιζα οτι ακουγα φωνες!!Τελικα η συναυλια εγινε στο Κατρακειο θεατρο μετα απο μερικες μερες,πηγα 4 ωρες πριν για εισητηρια,και ευτυχως δεν εχασα μια απο τις καλυτερες συναυλιες που εχουν γινει (και απο οσο θυμαμαι...λογω το μικρο της ηλικιας μου!).  
  • At 12:59 π.μ., Blogger Ιφιμέδεια

    Καλέ μου υπερνομάρχη,
    άξιος στο θώκο σου.  
  • At 10:51 π.μ., Blogger γιώργος

    καλημέρα...
    για μια ακόμη φορά, υπέροχος...
    και ανθρώπινος...
    σ'ευχαριστώ...  
  • At 5:36 μ.μ., Anonymous Ανώνυμος

Number of online users in last 3 minutes